Paparazzi

af | okt 2, 2017 | 0 Kommentarer

Overskrid grænser og sæt fantasien i omdrejninger, som paparazzi-fotograf for en dag.

Paparazzi er den ideelle aktivitet til at stimulere kreativitet og samarbejde i en situation, der kræver effektivitet, engagement og idérigdom.

Opgavens indhold kan skræddersys specielt til arrangementets specifikke tema eller f.eks relatere sig til firmaets overordnede budskab. Med en række overskrifter af den utraditionel slags og de nødvendige remedier ved hånden samt en streng deadline i baghovedet, bliver deltagerne gruppevis sendt ud for at løse deres mission.

Et par eksempler:

”Pølsemand gifter sig med dinosaur æg”
”Elvis set gemme sig i den lokale kirke”

Der skal tages provokerende og sjove billeder til morgen-dagens sladderspalte og kun de bedste vil komme igennem redaktørens nåleøje.

Det gælder derfor om at brainstorme på livet løs, for at skabe de bedste motiver til de respektive overskrifter. Samtlige gruppemedlemmer må yde en aktiv indsats, hvis gruppen skal nå at producere konkurrencedygtige billeder inden for den begrænsede tidsramme.

Uden teamwork og frem for alt initiativ er spillet tabt på forhånd. Alt afhængigt af den overordnede tidsramme kan opgaven udvides, så hver gruppe desuden skal skrive et antal artikler til at supplere deres billeder. Det siger sig selv, at avisen også her efterspørger den utraditionelle og morsomme vinkel.

Hvilke billeder der i sidste ende bliver en del af avisen, afsløres senere af avisens ”chefredaktør”. Avisen præsenteres i et slideshow og avisen kan blive trykt, som minde om en ganske særlig og frem for alt sjov oplevelse.

Paparazzi-konceptet er meget fl eksibelt, og kan foregå i alle tænkelige sammenhænge, såvel hvad angår deltagere, omgivelser og tidsramme.

Vi har gode erfaringer med at bruge paparazzi til teambuilding og kunde/medarbejder-arrangementer, men mulighederne er mange. Paparazzi kan også gennemføres på engelsk. Arrangementet kan eventuelt kombineres med en god middag oven på strabadserne, hvor deltagerne får mulighed for at se dagens vinder samt hygge sig og grine af dagens oplevelser.

Fra 10 pers.